Heb je een probleem of kom je ergens niet uit? Bekijk dan eerst onze FAQ. Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen over installatie, gebruik, foutmeldingen en onderhoud. Kom je er met de FAQ niet uit of heb je specifieke ondersteuning nodig? Dien dan eenvoudig een ticket in via ons supportportaal. Ons team neemt zo snel mogelijk contact met je op.
Wellicht dat je vraag al
tussen ons onderstaande FAQ staat!
Indien er vanuit de Flexscreen serveromgeving geen verbinding is met de player (PC) op de locatie van het scherm, dan zijn er doorgaans twee mogelijke oorzaken.
Deze melding verschijnt wanneer een ventilator defect is. De koelingsventilatoren zijn essentieel voor het correct functioneren van het scherm. Neem contact op met de leverancier van het scherm om vervanging of reparatie te laten uitvoeren.
Indien de player (PC) aanstaat maar het scherm uit is, dient u het scherm handmatig aan te zetten. Hoe dit moet, is afhankelijk van het type scherm. In principe gaat het scherm automatisch aan wanneer de player dit aanstuurt. Gebeurt dit vaker niet, dan kunt u contact opnemen met Flexscreen voor een structurele oplossing.
Deze melding geeft aan dat het scherm te warm wordt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende reden is een gebrek aan ventilatie of koeling van het scherm.
Schermen moeten zo geplaatst worden dat natuurlijke koeling mogelijk is. Een scherm produceert warmte die via ventilatoren wordt afgevoerd. Deze warmte moet kunnen ontsnappen. Wanneer een scherm bijvoorbeeld in een afgesloten kast is gemonteerd, kan de warmte niet weg. Zorg er daarom voor dat de achterkant van het scherm voldoende ruimte heeft voor luchtstroom en dat er boven het scherm ruimte is voor het afvoeren van warme lucht.
Raadpleeg altijd de handleiding en de instructies van de leverancier voor de aanbevolen manier van montage.
Updateproblemen ontstaan meestal doordat er geen internetverbinding beschikbaar is.
Is er een wijziging geweest in uw netwerk? Houd er dan rekening mee dat de instellingen op de Flexscreen player ook moeten worden aangepast.
Een andere mogelijke oorzaak is dat de harde schijf van de player vol is. Controleer of er voldoende ruimte beschikbaar is. Als dat niet het geval is, kunt u in de Flexscreen beheeromgeving content opschonen om zo weer vrije ruimte te creëren.
Schermen die een wit beeld tonen worden vaak veroorzaakt doordat er geen presentatie is ingepland. Dit kun je controleren door in te loggen in Flexscreen via het CMS en het overzicht Planning te bekijken. Zodra de planning correct is ingesteld moet de player opnieuw worden gesynchroniseerd. Een andere mogelijke oorzaak van een wit beeld is dat de datum en tijd van de player niet goed zijn ingesteld. Bij een stroomstoring kan het gebeuren dat de player bepaalde instellingen verliest.
Voor het goed functioneren van het Flexscreen narrowcasting systeem is het belangrijk dat:
Controleer vervolgens het volgende:
Als dit geen oplossing biedt, controleer dan ook het volgende:
Heeft dit alles geen resultaat, neem dan telefonisch contact op met de Flexscreen helpdesk.
Nee, de geleverde Flexscreen players inclusief voeding en HDMI-kabel, blijven te allen tijde eigendom van Flexscreen. De apparatuur wordt uitsluitend in bruikleen verstrekt gedurende de looptijd van het abonnement.
Na beëindiging van het abonnement dient de klant de spelers binnen 14 dagen onbeschadigd en compleet te retourneren aan Flexscreen. Indien de spelers niet tijdig of in beschadigde staat worden teruggestuurd, behoudt Flexscreen zich het recht voor om de vervangingswaarde van de betreffende apparatuur in rekening te brengen.
De klant is gedurende de bruikleenperiode verantwoordelijk voor zorgvuldig gebruik, correcte installatie en bescherming van de spelers tegen schade, diefstal of verlies.
Voor het functioneren van Flexscreen is een internetverbinding vereist.
Het is meestal niet nodig om de firewall in het netwerk aan te passen. Alle communicatie wordt gestart vanuit de Flexscreen player.
Op de player is de Flexdock software geïnstalleerd. Deze software zorgt dat de presentatie actueel blijft, bijvoorbeeld door synchronisatie. Daarvoor worden de volgende netwerkpoorten en protocollen gebruikt:
| Protocol | Port |
|---|---|
| HTTP & BITS | 80 |
| HTTPS & VNC | 443 |
Daarnaast is het belangrijk dat Flexdock verbinding kan maken met het domein flexscreen.nl en alle subdomeinen, zoals flexdock.flexscreen.nl en script.flexscreen.nl.
Ook dynamische slides, bijvoorbeeld weer, verkeer en nieuws, worden opgehaald via het domein flexscreen.nl.
De Flexscreen player kan worden ingesteld om te werken via een proxy. Voor het gebruik van Flexdock is geen vast IP-adres nodig, maar dit kan wel worden ingesteld als dat gewenst is.
Hieronder volgt een overzicht van de servers met IP-adressen die door de Flexscreen software worden gebruikt.
| Hostname | IP-adres | Functie | Port | Protocol |
|---|---|---|---|---|
| flexdock.flexscreen.nl | 194.150.209.163 | Update van de software | 80 | HTTP |
| login.flexscreen.nl | 194.150.209.163 | Synchroniseren van de presentatie | 80 | HTTP |
| script.flexscreen.nl | 194.150.209.163 | Ophalen van dynamische content, RSS feeds, weerberichten, nieuws | 80 | HTTP |
| vnc.flexscreen.nl | 194.150.209.168 | Remote beheer | 443 | VNC |
| push.flexscreen.nl | 194.150.209.172 | Remote beheer + directsync | 80 | HTTP |