Wachtrijen verbeteren? 3 narrowcasting manieren
Niemand houdt van wachten in rijen, of je nu wacht om de boodschappen te betalen, of op een achtbaan in een pretpark. Een tijdje wachten en niets doen is gewoon geestdodend saai, zelfs als je telefoon volledig is opgeladen. Narrowcasting kan op verschillende manieren de “pijn van het wachten” verminderen. Maar narrowcasting kan er ook voor zorgen dat de wachtrijen minder lang worden. Hieronder 3 voorbeelden hoe narrowcasting de wachtrijen verbeteren in een pretpark:
Wachtrijen verbeteren door de verveling te verminderen
Op sommige plaatsen, zoals pretparken, zijn lange rijen onvermijdelijk. Hoewel sommige pretparken manieren hebben ontdekt om het aantal rijen te verminderen, bijvoorbeeld met een fastpass-systee , zullen sommige attracties aan het eind van de dag gewoon populairder zijn dan andere. Hierdoor zullen er toch een wachtrijen ontstaan.
Narrowcasting kan dan op verschillende manieren de verveling van het staan in deze lijnen helpen verminderen. De eerste is door simpelweg displays in de wachtruimte te plaatsen die leuke inhoud over nieuws, sport of gewoon leuke weetjes over de rit bieden. Zolang deze displays voldoende inhoud hebben om doorheen te lopen, kunnen ze gasten iets geven om naar te kijken terwijl ze wachten. Als ze echter niet genoeg inhoud hebben, kunnen ze snel vervelend worden, omdat niemand voor de 30e keer naar hetzelfde verhaal wil staren.
Narrowcasting kan ook een meer interactieve ervaring bieden. Denk hierbij aan het aanmoedigen van gebruikers om een app te downloaden om bijvoorbeeld een game te spelen of door augmented reality-ervaringen te integreren in de narrowcasting oplossing.
Wachtrijen verbeteren met behulp van duidelijke informatie
Naast entertainment kan narrowcasting mensen ook helpen bij het plannen van hun bezoek aan bijvoorbeeld een pretpark. Pretparken kunnen ook narrowcasting inzetten net buiten de attracties of op een centrale locatie gebruiken om aan te geven hoe lang klanten in de rij moeten wachten voor een bepaalde rit. Een App kan deze informatie ook weergeven. Gebruikers kunnen dan dezelfde informatie uit meerdere bronnen kunnen halen. Narrowcasting kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden rond het kassagebied die informatie bieden over hoeveel kassa’s er open zijn en wat de gemiddelde wachttijd van de kassa is. Bezoekers kunnen bij lange wachttijden dan beslissen om op een later tijdstip terug te komen. Dit zal uiteraard de wachtrijen verbeteren !
Dit zelfde principe kan natuurlijk ook toegepast worden in een winkel of overheidsgebouw.
De kiosk handelt het wel af!
Laat een kiosk gewoon het werk doen met behulp van Narrowcasting. Een kiosk kan gebruikers bijvoorbeeld helpen om zich te registreren of aan te melden bij uw bedrijf. Wanneer de kiosk niet in gebruik is, kan de het narrowcasting scherm gebruikers informeren over het gebruik van de machine.
Pretparken kunnen deze kiosken ook gebruiken om rijen bij kassa’s te verminderen door meerdere kaartjesautomaten in te zetten. Een kiosk kan natuurlijk ook gebruikt worden om reserveringen te doen voor een voorstelling in een pretpark. De kiosk kan dan uiteraard weergeven hoeveel vrije plaatsen er nog zijn. Onnodig wachten, omdat je net niet het theatergebouw in kan, zit er dan niet meer in.
Door kiosken te gebruiken, kan elk bedrijf zijn klantervaring verbeteren door een gemakkelijkere omgeving te creëren zonder lange rijen, waardoor de wachtrijen verbeteren !
Flexscreen
Wil je meer weten wat narrowcasting voor je organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.