Interne communicatie

Interne communicatie

Voor organisaties is het vaak een grote uitdaging om personeel goed op de hoogte te houden van de interne ontwikkelingen. Met name de medewerkers die niet beschikken over een eigen geautomatiseerde werkplek zijn lastiger te bereiken dan bijvoorbeeld kantoormedewerkers. De regel die nog steeds geldt is: goed geïnformeerde personeelsleden zijn meer betrokken! En meer betrokkenheid betekent meer motivatie! Om deze reden wordt narrowcasting steeds vaker toegepast voor de interne communicatie.

Bulletinboards, nieuwsbrieven, posters en personeelsbijeenkomsten blijken in de praktijk steeds minder effectief.

Aantrekkingskracht

Een beeldscherm heeft een enorme aantrekkingskracht op de mens. Of we willen of niet; als een beeldscherm iets toont dan kijken we er naar. En als de content goede aansluiting vindt met de doelgroep, dan komt de boodschap echt over. Op deze wijze kan bijvoorbeeld het gedrag van de medewerker positief beïnvloed worden of kan deze worden geïnformeerd over belangrijke zaken.

Strategische posities

De juiste content is erg belangrijk voor een succesvol narrowcasting project. Het juiste beeldformaat en een goede strategische positie van de beeldschermen is daarbij net zo belangrijk. Een goede positie van de beeldschermen zijn plaatsen waar men langzaam beweegt of tijdelijk op één positie blijft. Een aantal veel voorkomende strategische posities:

  • Bedrijfskantine
  • Entree
  • Koffiemachine
  • Printer/kopieermachine
  • (Rol)trap
  • Lift
  • Productieruimte

Content afwisselen

Door de presentaties aantrekkelijk te houden voor het personeel, is een goede balans van informatie en entertainment belangrijk. Wissel daarom informatie vanuit directie of HR af met bijvoorbeeld het laatste nieuws van NU.nl en de foto’s van het personeelsuitje. Vooral in ruimtes waar men wat langer verblijft, kunnen de slides langer getoond worden en mogen de presentaties wat langer duren.

Koppelingen

Als je personeel up-to-date wilt houden over bijvoorbeeld de productiegegevens, KPI’s, planning etc., dan is een koppeling met de eigen software vaak mogelijk. Op deze wijze wordt de data geautomatiseerd in de presentatie gelezen en op het beeldscherm getoond. Dit is een stukje maatwerk binnen Flexscreen en geeft een presentatie direct veel actuele relevante informatie.

Flexscreen

Met Flexscreen kun je via de software aan ieder beeldscherm een unieke presentatie toewijzen. Zo kan het beeldscherm in de kantine een andere presentatie tonen dan die op de werkvloer. Eigenlijk bepaal je zelf met de content wat de functie van ieder beeldscherm wordt. Optioneel kunnen managers content toevoegen aan hun eigen beeldscherm, zonder dat zij de hoofdpresentatie kunnen wijzigen. Deze functie is bijvoorbeeld ook handig voor de catering om het menu van de dag aan de presentatie in het bedrijfsrestaurant toe te voegen.

Wil je ook meer weten wat narrowcasting voor je organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

    Vergeet niet je naam in te vullen.

    Vergeet niet je e-mail in te vullen.

    Vergeet niet het aantal beeldschermen in te vullen.

    Vergeet niet je onderwerp in te vullen.

    Vergeet niet je bericht in te vullen.