Een goed menubord voor Narrowcasting in de Horeca

Een goed menubord voor Narrowcasting in de Horeca

Herkenbaar?

Je wilt iets bestellen bij een snackbar of broodjeszaak, maar hebt geen direct contact met de medewerker achter de counter. Je kijkt naar het menu op de narrowcasting-schermen achter de medewerker. Hier worden snelle, flitsende en geanimeerde beelden gebruikt die slechts enkele seconden zichtbaar zijn. Je probeert alles in je op te nemen, maar dat kost tijd. Herkenbaar? Is dit een goed menubord voor Narrowcasting in de Horeca?

Frustratie

Klanten raken gefrustreerd doordat de snelle digitale menu-animaties hen slechts enkele seconden geven om het menu te bekijken. Daarna moeten ze zich de naam van het item dat ze wilden bestellen herinneren. De klant bestelt dan maar iets bekends in plaats van het nieuwe broodje kip dat hij eigenlijk wilde.

Stel je voor hoe ontevreden je bent wanneer je genoegen moet nemen met een standaardburger, terwijl je eigenlijk echt de kip wilde. Deze frustratie wordt nog groter als je het gewenste broodje over het menu ziet flitsen terwijl je wegloopt met je bestelling.

Doel van Narrowcasting in de Horeca

De vraag die gesteld kan worden is: wat is het doel van de geanimeerde inhoud van digitale menu’s in de horeca?

We willen dat klanten gerechten kunnen vinden die hun eetlust aanspreken, toch? In horecagelegenheden waar bestellingen via een counter verlopen, willen we klanten helpen om snel beslissingen te nemen. De klant moet vertrouwen hebben in de keuzes die hij maakt, en dit moet op een eenvoudige en snelle manier. Niemand houdt tenslotte van lange wachtrijen. Hier gaat het vaak mis. Sommigen kiezen voor slecht ontworpen gedrukte menu’s.

Een illustratief voorbeeld: Een broodjeszaak waar gasten kleine gedrukte to-go-menu’s oppakken bij binnenkomst. Sommige gasten stappen uit de rij om de gerechten te analyseren. Een ander stel gaat naar de counter en bespreekt de verschillende opties op de kleine papieren hand-out. De tijd neem toe voor die ene bestelling! Waar waren de foto’s eigenlijk? Meer informatie, alstublieft!

Wanneer digitale menu’s de klant opjagen

Laten we het nu hebben over het een beetje vertragen. Digitale menu’s via narrowcasting kunnen fantastisch zijn omdat ze visuals bieden en aantrekkelijk zijn voor onze smaakpapillen. Maar wat gebeurt er als de flash-animatie te snel is?

Bij het verbeteren van elk menu-ontwerp is een balans tussen informatie, animatie en animatiesnelheid het uiteindelijke doel.

Een goed menubord voor Narrowcasting in de Horeca

Gedrukte menu’s voldoen niet meer aan de behoeften van de klant, vooral met groeiende zorgen over duurzaamheid en afval. Merken en klanten kunnen echter allebei winnen wanneer animatie en afbeeldingen worden gebruikt voor aanbevolen items.

Hoewel het misschien voor de hand liggend lijkt, moet je echt nadenken over de tijd dat je inhoud daadwerkelijk op het scherm blijft voor klanten. Zorg ervoor dat het lang genoeg zichtbaar is zodat de gemiddelde klant een beslissing kan nemen. Dit is absoluut essentieel voor de klantervaring in de horeca, omdat het bestelcomplicaties vermindert en de smaak van de consument versterkt.

Neem contact op

    Vergeet niet je naam in te vullen.

    Vergeet niet je e-mail in te vullen.

    Vergeet niet het aantal beeldschermen in te vullen.

    Vergeet niet je onderwerp in te vullen.

    Vergeet niet je bericht in te vullen.